پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

امروز باید به سمتی برویم که مساجد ساده داشته باشیم تا بتوانیم در هر دو کوچه یک مسجد بنا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري حوزه از كرمانشاه حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز که به میزبانی کرمانشاه در تالار انتظار در حال برگزاری است اظهار کرد: حقوق شهروندي بايد مسجد محور باشد.

وي اشاره كرد :بايد در همه جا قبل از هر كاري به فكر ساخت مسجد باشيم مثلا قبل از افتتاح مسكن مهر مسجد آن افتتاح شود ويا افتتاح آنان در مسجد آنجا باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه در رأس همه امور ابتدا باید نماز برگزارشود گفت: روحانی ابتدا باید پیش‌نماز باشد همان‌گونه که مقام معظم رهبری در سه وعده پیش‌نماز است و بعد به امورات می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: روایت شده که انسان همه کارهای خود را در مسجد انجام دهد وخادمان مساجد خادمان پروردگار متعال هستند.

وی با بیان اینکه نماز را باید جدی بگیریم ادامه داد: در شهرهای اسلامی مردم باید با صدای الله‌اکبر اذان از خواب بیدار شوند و ساختمان مساجد آن باید بلند وبرجسته باشد.

این استاد حوزه  با انتقاد از ساخت مساجد با تزئینات و تجملات اظهار کرد: باید به سمتی برویم که مساجد ساده داشته باشیم تا بتوانیم در هر دو کوچه یک مسجد بنا کنیم.

*طلاب كرمانشاهي مقيم قم به كرمانشاه برگردند

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه از تاکیدات قرآن است که بزرگان دین بایدهجرت کنند گفت: بسیاری از روحانیون کشور برای فراگرفتن علم و طلبگی به شهرهای مقدس عزیمت می‌کنند که پس از پایان رغبتی به بازگشت به زادگاه خود ندارند و این مسئله باعث شده که مساجد ما فاقد ائمه جمعه باشند.

وي خاطرنشان کرد: همه شرایط مهیا است ولی برای ساخت مساجد عزم جدی وجود ندارد و این باعث شده وضع نماز و مسجد در کشور مناسب نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی برای تبلیغ و احیای نماز در کشور داریم اظهار کرد: بيش از 400 هزار فرزند دانشجوی شهید و جانباز، جوانان سازمان بسیج سازندگی و ... در کشور داریم که می‌توانیم از آنها برای احیا نماز و رونق مساجد استفاده کنیم.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در بیست و یکمین اجلاس سراسری نمازافزود: ما حق نماز را به درستی ادا نکرده‌ایم و این مهم همواره یکی از تاکیدات رهبری است.

حجت الا سلام والمسلمین قرائتی در پایان گفت: هرچه در توان داریم در راستای نماز و مسجد‌سازی به کارمي گیریم و همه کمک کنیم و مشکلات را باهم حل و فصل کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha